Założenie profesjonalnej firmy sprzątającej wydaje się stosunkowo łatwym pomysłem na niewielki biznes. Rynek w tym segmencie jest bardzo stabilny, a sukces mocno oparty na jakości świadczonych usług, a więc tego rodzaju działalność nie stanowi dużego ryzyka. Należy pamiętać jednak o dużej konkurencji i konieczności początkowych inwestycji.
Sprzęt niezbędny w pracy – wózki do sprzątania i inne urządzenia
Do rozpoczęcia pracy na rynku serwisów sprzątających konieczne jest wyposażenie zatrudnionej ekipy w odpowiedni sprzęt. Podstawą są odpowiednio zaprojektowane wózki do sprzątania, które pozwalają na skuteczny i wygodny transport narzędzi i środków niezbędnych w pracy. Wózki takie zaopatrzone są zazwyczaj w odpowiednie wiadra, pojemniki na odpady, a także półki i uchwyty niezbędne do transportu innego – równie ważnego sprzętu.
Oprócz wózków do sprzątania niezbędne będzie również zakupienie drobniejszego sprzętu, jak mopy, miotły i wszelkiego rodzaju środki czystości. W przypadku jeżeli targetem są duże powierzchnie biurowe, czy hale magazynowo – produkcyjne ekipy powinny być również wyposażone w odpowiednie, zautomatyzowane maszyny, które umożliwiają czyszczenie dużych powierzchni w krótkim czasie.
Zatrudnienie pracowników i jakość usług
Niezbędnym elementem drogi do sukcesu jest również zatrudnienie niezbędnych pracowników. Warto tutaj rozważyć różne formy zatrudnienia, które przynoszą różnego rodzaju korzyści, ale również stawiają przed pracodawcą różne wyzwania. Najłatwiejsze wydaje się nawiązanie współpracy z jednym z licznych biur zatrudnienia tymczasowego.
Jakość świadczonych usług w dużej mierze zależy jednak od umiejętności i doświadczenia pracowników. Pracodawca, który decyduje się konkurować przede wszystkim jakością powinien rozważyć stworzenie solidnego zespołu osób zatrudnionych na stałe. Taka inwestycja może okazać się o wiele bardziej korzystną strategią.
Reklama firmy – konieczność, by zaistnieć na rynku
Aby firma zaistniała na rynku konieczna może okazać się dobrze zaplanowana kampania reklamowa. Jej szczegóły zależą oczywiście od targetu firmy i warunków w jakich ona funkcjonuje. W przypadku firm działających w mniejszych miejscowościach, czy zajmujących się sprzątaniem apartamentów wystarczająca może okazać się reklama w lokalnych mediach.
Serwisy nastawione na współprace z dużymi firmami powinny zadbać o solidną obecność w internecie, a także kampanię reklamową zakrojoną na jak najszerszy oddźwięk w docelowych grupach. Jak pokazuje doświadczenie pieniądze zainwestowane w reklamę zazwyczaj zwracają się z nawiązką.